sobota 16. júna 2012

Což takle dát si špenát?




Špenát je ako Robo Mikla. Jedni ho nenávidia, iní milujú. Ja osobne som prívržencom druhej skupiny. Samozrejme, nepatrila som tam od nepamäti...Špenátová polievka s príchuťou hrdzavých kľúčov v jedálni v družine vo mne dodnes vyvoláva syndróm dávenia..avšak odkedy som zistila, že moja matka má v záhrade jeden riadok, pocítila som túžbu prekonať bariéry z minulosti a vtedy som objavila jeho čaro...Začala som teda trpezlivo omývať špenátové lístky, precízne ich ukladať na dosku, sekať...(milovníci špenátu určite pociťujú naživo tú atmosféru a zvukovú kulisu sprevádzanú chrumkavými pazvukmi). Pri príprave špenátových taštičiek som zvolila klasickú receptúru, pri ktorej naplno vynikne chuť špenátu..(samozrejme cesnak som si neodoprela).
Ale teraz k meritu:





Špenátové taštičky:

cesto: 1 balenie lístkového cesta

náplň:10 hrstí špenátových listov, prípadne 2 balenia mrazeného špenátu
         1 veľká cibuľa
         1 pór
         5 strúčikov cesnaku (alebo podľa chuti)
         soľ
         korenie
         maslo / olivový olej
         parmezán
   
Postup:

Špenát dôkladne umyjeme, nasekáme na väčšie kúsky. Do väčšej panvice alebo woku (najlepšou voľbou je vždy a všade wok kena homa)  dáme olivový olej, prípadne maslo (kalorickejšia gurmánska verzia). Do rozpáleného oleja pridáme nasekanú cibuľku a pór nadrobno. Keď bude cibuľka sklovitá, pridáme špenát (nešetrite ním, po procese dusenia sa jeho objem rapídne zmenší). Neskôr , soľ, korenie a (bubnyyy) prepasírovaný cesnak! všetko to podusíme, až kým bude špenát jemný..Hotovú zmes necháme vychladnúť.

Ďaľšou fázou je spracovanie cesta. Nakoľko je mrazené, tadáá...ušetrili sme 2 hodiny ktoré by sme potrebovali na jeho prípravu.
         
Preto teda postupujeme klasicky ako pri výrobe pirôžkov. Ak máme formičku, vykrojíme koliesko, dostredu vložíme čajovú lyžičku náplne a posypeme troškou parmezánu, avšak opatrne..parmezán vo väčšom množstve môže taštičky nepríjemne presoliť. Potom formičku pevne stlačíme a taštičky ukladáme na plech vedľa seba, minimálne s 3 cm odstupom. Pokiaľ formičku nemáme, ideme si ju čo najrýchlejšie kúpiť. Nechceme predsa stráviť 2 hodiny života zatláčaním okrajov čepeľou nožíka.
Taštičky pečieme pri teplote 160°, do zlatista. Môžeme ich predtým potrieť rozšľahaným vajíčkom.

Kto ešte aj po tomto recepte nebude mať rád špenát, môže si ho prípadne nahradiť inou zelenou rastlinkou!

Avšak pamätajte aj na Vaše zdravie!

Citát Lady Marmelade pre dnešný deň:

,,Patrně jediný způsob, jak si zachovat zdraví, je jíst, co ti nechutná, pít, co se ti oškliví, a dělat, co se ti nechce.´´ M.Twain



         



















Žiadne komentáre: