štvrtok 14. februára 2013

Raňajky do postele

  
Raňajky do postele sú superská vec. Hlavne ak bývate sami a nikto vás nešikanuje, prečo ste zase konzumovali cookies bez použitie taniera. Darmo budete argumentovať, že išla Bridget Jones a Vám by zmanažovaním kuchynského náčinia ušla tá najpodstatnejšia pasáž..Váš osud je spočítaný.
  Samozrejme som mohla tento príspevok publikovať ešte včera, aby sa milovníci valentínskych rán mohli realizovať. Avšak som na to, samozrejme, zabudla. V telke išli 4 svadby a jeden pohreb a aj napriek tomu, že nie som milovník romantických filmov a už vôbec nie televízie, smutné oči Huga Granta mi vždy dokážu rozpáliť lýtka.




Jablkové valentínske lievance:
250g jabĺk olúpaných a nastrúhaných na plátky
1 vajce
100g polohrubej múky
40g práškového cukru
1 vanilkový cukor alebo 1/2 lusku
125 ml mlieka
1/4 prášku do pečiva

náplň a dekorácie:
mascarpone
cca 20 g práškového cukru (podľa chuti)
vanilkový cukor
šľahačka
černice




Žĺtky rozmiešame s cukrom a mliekom, pridáme múku s práškom do pečiva. Vyšľaháme sneh z bielkov a jemne ho vmiešame k ostatnému.Nakoniec pridáme nastrúhané jablká a všetko spolu dobre premiešame. Pečieme na panvici v tvare srdiečok do zlatista.

Mascrpone rozmixujeme s cukrom, černice dáme do hrnčeka s vanilkovým cukrom a ohrievame až kým vznikne hustejšia omáčka. Následne striedame lievanec, mascarpone, omáčku až kým bude lievancová pyramídka dosť vysoká. Navrch dáme šľahačku a ozdobíme černicami (ja som použila mrazené, tvrdila som, že to pre efekt, ale pravdupovediac som ich zabudla vopred rozmraziť).

Pre tých skeptikov, ktorí tvrdia, že nenávidia Vaeĺentína iba preto, že ich nikto nemá rád, môžu tieto lievance servírovať v tvare kačičky alebo neforemných oválov.

Citát Lady M. pre dnešný deň:
,,Láska je triumf predstavivosti nad inteligenciou." H. L. Mencken

Žiadne komentáre: