streda 9. októbra 2013

Goodbye summer a.k.a. tvarohové guľky BEZ MÚKY!

V krajine, v ktorej sa nachádzam, je úplne bežné robiť veci o mesiac neskôr. Konečne som teda našla pochopenie pre svoje prokrastinačné sklony a prinášam Vám tento 2 mesiace starý recept na tvarohové guľky BEZ MÚKY!! s malinami. Tie maliny môžu byť trochu problém, uznávam. Na svoju obranu ale uvádzam, že v tejto krajine Mojito tečie prúdom a bez vejára sa neoplatí ísť ani do samošky naproti. V podstate nebyť výhražok zo strany študijného oddelenia, namýšľam si, že je ešte stále niekoľkáteho augusta. Práve preto som maliny nenahradila gaštanmi (to teraz tuším doma letí). A vlastne aj preto, lebo tu nemám čas na kulinárske eskapády.
No ale aby som teda prešla k veci, tieto guľky pre mňa budú na rebríčku všetkých guliek (vrátane Mozartových a Ferrerových) číslom jeden. A to najmä preto, že sú BEZ MÚKY!! Cítila som sa tak neprevinilo keď som ich jedla, že som si za odmenu pridala asi zopäť lyžíc omáčky naviac.
VAROVANIE: Tento recept nie je ničím výnimočný, skôr som Vám iba chcela ukázať môj super nový vintage obrus.




Tvarohové guľky BEZ MÚKY s malinami a s malinovou omáčkou:
cca 500 g domáceho tvarohu (čo možno s najmenším obsahom vody)
1 vajce
cukor podľa chuti
ÁNO, TO JE VŠETKO!!

počkať, ešte omáčka:
cca 250 g malín
1 PL vanilkového pudingu (prášku)
cukor podľa chuti


Začneme omáčkou. V sekáčiku si rozmixujeme maliny na jednu súvislú omáčku. Následne ju umiestnime do hrnca, pridáme cukor, pudingový prášok a varíme do mierneho zhustnutia.. odstavíme.
Z tvarohu a vajíčka vypracujeme vláčnu hmotu, do ktorej neskôr zabaľujeme maliny alebo malvice rôznych druhov. Keď nám voda vrie, skrátka ich tam uvaríme. Vytiahneme, polejeme omáčkou a tadá, guľky sú hotové (ale aj horúce takže dávajte bacha).
V najbližších týždňoch sa môžete tešiť na španielske špeciality!
A prisľubujem aj nejaké tie špeciality z gaštanov a jabĺk - niekedy treba držať krok so sezónou!

Citát Lady M. pre dnešný deň:
,,Objevení nového jídla znamená pro lidské štěstí víc než objevení nové hvězdy." Anthelme Brillat-Savarin

Žiadne komentáre: