pondelok 20. januára 2014

Nutella swirl cheesecake!


Tento recept som chcela skúsiť už dlho. Videla som cheesecake v takejto úprave tuším v Barcelone alebo tak niekde, ale bol jahodový, čo som samozrejme hneď zavrhla a vymenila červenú zmes za nutellu (odvtedy som už samozrejme vygooglila aj 300 nutellových takže tým nechcem povedať, že som jeho vynálezcom).
Inak napadlo mi, že by som mohla požiadať o nejakú mini dotáciu od uja Ferrera (presnejšie jeho pravnukov). Ale tento nápad som ešte úplne nedotiahla. Mohla by som napríklad vypracovať prezentáciu o priaznivých účinkoch sušenej srvátky alebo skrátka zvoliť regulérny postup - poslať obálku s hladkou múkou na vrátnicu.
Nakoľko sa stále snažím napodobniť jeden cheesecake z ,,dinersu", ktorý som jedla za veľkou mlákou, skúšam rozne varianty a psie kusy. Ani tento sa úplne nepodobal, ale mám pocit že už o pár rstoviek cheesecake-ov to príde. Určite Vás budem informovať.




Nutella swirl cheesecake: (23 cm priemer)                                           Na povrch:
čokoládové śušienky (alebo maslové a pridáte kakao)                         1 kyslá smotana
cca 80 g masla                                                                                       práškový cukor
750g mascarpone
1 kúpený vanilkový puding so šlahačkou
cca 1 hrnček práškového cukru (podľa chuti)
2 vanilkové cukre
6-8 PL nutelly



Keksíky rozdrtíme a spolu s maslom z nich vypracujeme cesto. Tentokrát som ich dala aj na boky, nech to nie je stále na jedno kopyto. Nezapekáme to, nakoľko by sa nám s veľkou určitosťou tie boky ,,zošuverili". Takže na tento základ nalejeme zmes, ktorá pozostáva z mascarpone, pudingu a cukrov. Navrch potom lyžicou dávame nutellu a špajdlou z nej urobíme nejaké besné útvary, podľa vkusu. Pamatajte, že v tomto prípade nutellou šetrite (srdce mi driasa, keď to hovorím) ale konzistenčne je veľmi pevná a teplom púšťa do mascarpone veľa oleja, čo nie je veľmi žiaduce. Takto dáme piecť (ja som pre istotu nezvolila vodný kúpeľ) ale samozrejme je to možné. Pečieme 45 minút až hodinu ale kontrolujte farbu, povrch atď.! Po upečení pootvoríme rúru a necháme ho takto vychladnúť cca 1 hodinu. Ak by to bolo možné, necháme ho vychladnúť na noc v chladničke, ale ja osobne chápem, že nie vždy to možné je.
Ďalším nepovinným krokom je poleva z kyslej smotany. Nemusí to byť ale vedzte, že možno sa Vám povrch nevydarí tak, ako si predstavujete. Takže plán B je táto poleva. Samozrejme sa tvárte ako ja, že tá poleva bola zámer a bez nej by to nebolo kompletné. Takže kyslú smotanu rozmiešate s cukrom a navrch potom nedáte nutellu ale tekutú čokoládu, z ktorej špajdlou robíte opať besné obrazce. Nie nutellu preto, že na tento typ dekorácií je príliš hustá.
Aký je Váš obľúbený recept na cheesecake? Poteším sa každej inovácii!
zatiaľ sa budem pokúšať zdokonaliť ten svoj..


Citát Lady M. pre dnešný deň:
,,Úspech je súčet malých snáh opakovaných deň čo deň. " Robert Collier


1 komentár:

Cucinare con Amore povedal(a)...

Hmm povedl sě ti opravdu dokonale :)