piatok 14. marca 2014

Pravý Viedenský linecký koláč


Tento koláč by mal byť originál ,,pravý linecký koláč z Viedne". Pravý pravdepodobne bude. Ale určite nie pravý pre mňa, a to nie iba preto, že neobsahuje Nutellu. Z Viedenských špecialít mám asi najradšej Schnitzel a tie malé biele klobásky. Ale predsa nikdy neodolám pokušeniu vyskúšať niečo nové, čo má na sebe navyše efektnú mriežku. Keď sa tak nad tým zamyslím, mohla som s tým počítať, nakoľko rakúske sladkosti som nikdy nejak nepobrala, teda s výnimkou Mozartových guličiek (je to náhoda, že mi chutí všetko guľaté??) 
Napríklad taká Sacherova torta.. čo je na tom dobré? Radšej fakt ten schnitzel. Každopádne, so správnou porciou šľahačky je aj tento jednoduchý koláč skvelá bodka nedeľného poobedia po ,,volebnom štúdiu s tetou Z." alebo ako by môj otec povedal ,,prezidentskej afterpárty" a najmä vyzerá dobre na tanieri. Ak je teda pekný aj ten tanier, ovšem. 
Ak však chcete zapôsobiť na budúcu svokru, tento koláč pre istotu neservírujte.



Viedenský linecký koláč
14 dkg hladkej múky
110 g masla
1 vanilkový cukor
50 g mandlí
1 vajce
1 žĺtok
kôra z polovice citróna
marhuľový džem

Zo všetkých surovín vypracujte cesto (teda okrem džemu). Vyložte ním múkou vysypaný plech (asi 20x30 cm alebo guľatý) a nechajte asi 1/3 bokom - na tie efektné mriežky. Cesto potrite hrubšou vrstvou džemu a navrch umiestnite spomínané mriežky, ktoré ste narezali radielkom (tiež ste nevedeli, čo to je?). Pečte na 170 °C asi 30 minút. Hotový a vychladnutý narežte a poprášte práškovým cukrom. Podávajte so šľahačkou alebo osladenou kyslou smotanou, nech to má aspoň nejaké grády.


Tak po dlhšej odmlke (opäť) prisľubujem, že nabližší recept príde do týždňa. Moje archívy sa totiž rozrastajú ale mám ja kedy publikovať?!
Zatiaľ určite nezabudnite sledovať Lady M. na facebooku TU a instagrame TU a možno pochopíte, čo robím, keď práve nepečiem a že je to veľmi príjemné a zaujímavé! A flákam kvôli tomu blog. A osobný život. A svoj ďalší blog.

Citát Lady M. pre dnešný deň:
,,Žiadny koláč nie je taký zlý, ako sa bez šľahačky zdá." Otec Lady M.

1 komentár:

Cucinare con Amore povedal(a)...

wow ten vypadá přímo božsky :) Asi ho po dlouhé době zas upeču